Radzenie sobie z depresją


Jeśli chcesz na własną rękę poradzić sobie z depresją, będziesz musiał:

Rozpoznać, że jesteś w depresji.

Przejść kompleksowe badania lekarskie, żeby wykluczyć fizjologiczne przyczyny twojej depresji (to bardzo ważne!)

Określić typ twojej depresji. Czy twoja depresja jest sytuacyjna (zależna od tej konkretnej sytuacji w twoim życiu) czy chroniczna (towarzyszy ci przez dłuższy czas niezależnie od sytuacji)?

Zidentyfikować przyczyny swojej depresji.

Zmienić swoje irracjonalne myślenie i wypracować bardziej realistyczną perspektywę.

Zrozumieć i zaakceptować fakt, że gniew jest podłożem twojej depresji.

Podjąć skoordynowaną i systematyczną pracę nad własnym gniewem, żeby zmniejszać jego wpływ na swoje życie.

Uświadomić sobie, że depresja jest czymś naturalnym, że towarzyszy stracie, żalom a nawet sukcesom.

Znaleźć miejsce w twoim życiu, gdzie będziesz mógł się wyciszyć i zrelaksować.

Wizualizować swoje życie bez depresji i kierować całą energię na angażowanie się w przedsięwzięcia, które dają radość.

Wypracować własną profilaktykę kryzysową, plan B na wypadek nagłej chandry.

Opracować plan B w razie nagłego niepowodzenia.

Wymyślić indywidualny sposób zarządzania własnym czasem.

Rozwinąć osobisty, zbilansowany styl życia z dietą, która będzie dla ciebie dobra, aktywnością fizyczną która ci odpowiada, dużą ilością snu i małą ilością stresu.

Ćwiczyć podnoszenie własnej samooceny, samoakceptację i samo wzmacnianie się.

Zaangażować się całym sobą w pokonanie potwora własnej depresji.


5 kroków do wyjścia z depresji