POKONAJ DEPRESJĘ


5 kroków, które musisz przejść, żeby wyciągnąć siebie z depresji


KROK 1

Przejrzyj tę stronę internetową i odpowiedz na poniższe pytania. Odpowiedzi koniecznie zapisz na kartce.

a.Czy twoim zdaniem skutecznie radzisz sobie w życiu?
b.Jak rozpoznajesz, że przechodzisz depresję?
c.Jakich symptomów depresji doświadczasz w tej chwili?
d.Jakie bieżące sytuacje życiowe przyczyniają się do twojej depresji?
e.Jakie może być wyjaśnienie twojej chronicznej depresji?
f.W jaki sposób twoja bieżąca sytuacja rozjątrza twoją chroniczną depresję?
g.Jak się czujesz, kiedy przyznajesz się do depresji?
h.Co ci przeszkadza w przezwyciężeniu depresji?
i.Czy ludzie informują cię o twoim depresyjnym stanie?
j.Jak ma się twoja depresja do twojej niskiej samooceny?

KROK 2

Przyznałeś się przed sobą do depresji i zbadałeś jej symptomy. Teraz musisz zidentyfikować przyczyny. Odpowiedz sobie na następujące pytania. Odpowiedzi zapisz na kartce.

a.Jak życie w rodzinie, z której pochodzisz wpłynęło na twoją aktualną depresję?

b.Jakiej straty doświadczyłeś w ostatnich 5 latach życia, która może wyjaśniać twoją bieżącą depresję?

c.Jakiego sukcesu doświadczyłeś w ostatnich 5 latach, który mógł cię rozczarować („to jednak nie było to”) i dlatego może wyjaśniać stan twojej depresji?

d.Jaka jest historia depresji w twojej rodzinie? Którzy krewni przechodzili depresję lub załamania? Jaka jest historia samobójstw w twojej rodzinie? Jak się czujesz z myślą, że może masz genetycznie odziedziczone predyspozycje do depresji?

e.Jakie mogłyby być przyczyny chronicznej, a jakie sytuacyjnej depresji w twoim życiu (zrób dwie oddzielne listy).

f.Jak się ma twoje uzależnienie od adrenaliny, związanej z tragedią, presją i kryzysem, do twojej depresji?


KROK 3

Nakreśliłeś przyczyny twojej chronicznej i/lub sytuacyjnej depresji. Teraz musisz zidentyfikować swoje irracjonalne przekonania, które tę depresję dokarmiają. Aby to zrobić odpowiedz na następujące pytania:

a.Jak racjonalne czy realistyczne jest twoje obecne myślenie?
b.Które twoje przekonania przyczyniają się do twojej depresji?
c.Jakie jest źródło tych przekonań?
d.Jaka jest najgorsza rzecz, która może się zdarzyć, jeśli postanowisz nie trzymać się dłużej tych przekonań?
e.Jakie racjonalne przekonania możesz przyjąć w zamian, aby przezwyciężyć swoją depresję?

KROK 4

Zaczynasz myśleć na nowo i zmieniać własne irracjonalne przekonania. Teraz musisz zrozumieć negatywne efekty twojej depresji, odpowiadając na następujące pytania:

a.Jaki wpływ ma twoja depresja na twój związek? Na twoją rodzinę? Na twoich przyjaciół? Na twoich współpracowników?

b.Do jakich autodestrukcyjnych zachowań popycha cię twoja depresja?

c.Jak wycofany i pasywny się stałeś?

d.Jak ucieczka w fantazjowanie opóźnia twój prawdziwy rozwój i twoje osobiste szczęście?

e.Co powstrzymuje cię od przejęcia kontroli nad własnym czasem, wyeliminowaniem nawyku zwlekania i zmierzenia się z twoją depresją?

f.Jakie pozytywne aspekty twojego życia usilnie starasz się ignorować?

g.Jak stan twojego ciała odzwierciedla stan twojej depresji?

h.Jak często czujesz się przegrany? W czym jesteś naprawdę dobry? Jak ciężko pracujesz nad tym, żeby być w czymś dobrym? Jak głęboko potrafisz się zaangażować? Czy potrafisz uwierzyć, że aby odnieść sukces w życiu, wystarczy odnieść sukces w tym co się robi najlepiej i pozwolić sobie na cieszenie się z tego sukcesu?

Jak bardzo chcesz się wyciągnąć z depresji?


KROK 5

Uświadomiłeś sobie negatywny wpływ depresji na twoje życie. Wydrukuj i wypełnij...

PLAN DZIAŁANIA

...który ostatecznie pozwoli ci pokonać depresję.